Lapbook na lekcji polskiego, czyli jak powtarzaliśmy wiedzę o rycerzach i średniowiecznej literaturze

Aby powtórzyć i utrwalić odpowiednie teksty literackie, można to zrobić w ciekawy i niestandardowy sposób. Jak zatem odczarować nudne „wkuwanie” materiału? Przekonali się o tym uczniowie z klasy szóstej. Na lekcji języka polskiego w formie lapbooków, czyli „książek stworzonych na kolanie”, przygotowali informacje na temat literatury średniowiecza i średniowiecznego rycerza. W czasie pracy wymieniali się pomysłami, planowali rozmieszczenie poszczególnych informacji, rysunków, świetnie się przy tym bawiąc.

Podsumowaniem pracy była prezentacja wykonanych lapbooków. Była to już kolejna lekcja języka polskiego wykorzystująca formę lapbooka. Uczniowie bardzo aktywnie pracują na lekcji. Ta forma pracy odkrywa bezcenne pokłady kreatywności uczniów.

Tekst i zdj.: A. Klich

 

Odsłony: 624