Pedagog

Pedagog szkolny 

Iwona Krawiec

 

Poniedziałek 7.50 - 8.50, 11.35 - 13.35


Wtorek 11.35 - 13.35

Środa 9.40 - 12.40

Czwartek 11.35 – 12.35

Piątek 9.40 - 11.40

 

 

Ograniczenia w związku z koronowirusem – kwarantanna jakie pomysły?

Co konkretnie można robić w domu, skoro już musimy w nim zostać? Jest bardzo wiele możliwości. Przedstawiam niektóre z nich.

1. Czytaj zaległe lektury – Jak pokazują badania, Polacy czytają bardzo mało książek. Może to wynikać z różnych czynników: nie mamy czasu, jesteśmy zmęczeni, czasami zapominamy o tej formie spędzania czasu. Może właśnie w okresie ograniczania wyjścia z domu warto do niej wrócić?

2.      Kwarantanna i telewizja jako źródło ciekawych informacji. Oglądaj programy, które Cię relaksują – Telewizja to nie tylko wiadomości na temat tego, co się dzieje na świecie. To także różne ciekawe programy popularnonaukowe, historyczne, kulinarne czy komediowe. Może masz jakiś ulubiony film, którego dawno nie widziałeś i chętnie sobie przypomnisz?

3.      Kwarantanna i eksperymenty w kuchni. Poeksperymentuj z gotowaniem – Teraz masz trochę czasu – czemu właśnie nie wykorzystać go na przyrządzanie nowych potraw z produktów, które masz w domu? A może przygotujesz coś według przepisu z Internetu? Regularne posiłki są bardzo ważne, zwłaszcza w okresie narażenia na infekcję, tym bardziej więc ten sposób spędzania czasu jest pożądany.

4. Słuchaj ulubionej muzyki, popijając herbatę – Pomyśl, że jest to czas tylko dla Ciebie, delektuj się tym, że nic nie musisz robić. Stosuj wizualizacje – Przy okazji słuchania muzyki możesz również pokusić się o głębszy relaks. Wystarczy, że wyobrazisz sobie jakieś piękne miejsce, gdzie rzeczywiście byłeś lub chciałbyś być. Wówczas staraj się chłonąć wszystkimi zmysłami tę sytuację. Wyobraź sobie, jak leżysz nad oceanem, popatrz na lazur wody, poczuj bryzę owiewającą ciało, gorący piasek pod stopami, usłysz szum fal, przypomnij sobie, jak smakują lokalne specjały. Staraj się maksymalnie skupić na tej właśnie sytuacji.

5.      Podczas kwarantanny nie rezygnuj z ruchu. Ćwicz regularnie – Wysiłek fizyczny w sposób zbawienny wpływa na nasze samopoczucie. Pamiętajmy, że w okresie pozostawania w domu warto wyznaczyć sobie konkretne godziny na ulubione ćwiczenia fizyczne, po nich bowiem będziemy czuć się jak nowonarodzeni.

6. Zrób długo odkładane porządki w pokoju , dokumentach – Zwykle większość z nas nie ma na to czasu w ciągu tygodniu, a w weekendy po prostu nam się nie chce, gdyż jesteśmy zmęczeni i chcemy odpocząć. Może czas kwarantanny warto wykorzystać również na te czynności? Pamiętajmy, uporządkowana przestrzeń, dokumenty, to również uczucie spokoju i relaksu dla naszego umysłu.

7. Pomyśl nad nowym hobby – Czas pozostawania w domu można również wykorzystać na zajęcie się czymś zupełnie nowym. Może od zawsze chcieliśmy nauczyć się nowego języka, podstaw programowania, a już nieco zapomnianego szydełkowania? To jest właśnie dobry czas, żeby zacząć.

8.      Wybierzmy zabawy w gronie rodzinnym. Starajmy się jeszcze lepiej poznać nasze pociechy – dobrym sposobem są na to różne zabawy grupowe, np.:

  • Każdy członek rodziny mówi drugiemu komplementy przez określony czas.
  • Każdy dokańcza zdanie: jestem dumny, że… ; lubię…; boję się…
  • Każdy członek grupy opisuje wybraną osobę, a reszta zgaduje, kogo ten opis dotyczy.

Możemy również sami wymyślać zdania do dokończenia.

Jak widać sposobów na spędzenie czasu jest wiele i możemy wypełnić go samymi dobrymi emocjami. Powodzenia!


Iwona Krawiec

Woda naszym wspólnym dobrem - prezentacja w załączniku

 

 

 

 

 

Attachments:
Download this file (WODA WSPÓLNYM NASZYM DOBREM.ppt)WODA WSPÓLNYM NASZYM DOBREM.ppt[ ]4151 kB
Poprawiono: 20 kwiecień 2020
Odsłony: 1230