W pierwszym tygodniu kwietnia klasa II wzięła pod lupę temat ubrań. Głównymi celami zajęć było zapoznanie z właściwościami materiałów, przeprowadzenie eksperymentu i nauka wyciągania wniosków, rozwijanie umiejętności analizowania składu ubrania, kształtowanie wiedzy o pochodzeniu tkanin i powstawaniu ubrań, rozwijanie wrażliwości na pracę drugiego człowieka – krawcowej/szwaczki.
Uczniowie przynieśli skrawki materiałów do szkoły. Każdy z nich miał zapisać lub zapamiętać, z czego składa się wybrana tkanina. Następnie w kole drugaki porównywały teksturę materiałów oraz skład i zastanawiali się, czy są w stanie odróżnić wybrane tkaniny od siebie na podstawie dotyku. Równocześnie badali ubrania, które mieli na sobie i sprawdzali, czy są one wykonane z materiałów naturalnych, sztucznych czy syntetycznych.
Kolejnym zadaniem uczniów było przeprowadzenie eksperymentu i zapisanie stosownych wniosków. Na wybrane materiały nalano wodę i sprawdzano, przez które tkaniny ona przecieknie. Wygrał ortalion, choć wełna wcale mu nie ustępowała.
27 marca obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Teatru. Jest to coroczne święto, które podkreśla znaczenie teatrów jako formy rozrywki w historii. Uczniowie klasy I uczestniczyli w cyklu zajęć o teatrze. Podczas nich dowiedzieli się skąd wywodzi się teatr, jakie są rodzaje widowisk teatralnych. Poznali teatr lalkowy i rodzaje lalek, które w nim występują. Obejrzeli też spektakl muzyczny "Dotka. Zebra w kropki". Poznali również zawody związane z teatrem. Bardziej szczegółowo zapoznali się z zawodem aktora. Uczyli się rozpoznawać emocje przekazywane przez aktorów, poznawali, jak pracują nad rolą. Sami stali się też aktorami wcielając się w otrzymane role wiosennego teatrzyku o wiośnie zakochanym bocianie i żabce. Na swój występ zaprosili dzieci z oddziału przedszkolnego. Podczas klasowej premiery wystawianej sztuki utrwalili zasady zachowania w teatrze i słownictwo z nim związane.
25 marca w sali widowiskowej Urzędu Gminy w Radomyślu nad Sanem odbyły się gminne eliminacje Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy Pożarniczej „Młodzież zapobiega pożarom”. Turniej ma za zadanie popularyzację wiedzy pożarniczej wśród dzieci i młodzieży. Eliminacje gminne odbyły się w dwóch grupach wiekowych – grupa młodsza / klasy I – IV/ i grupa starsza / klasy V – VIII/. W turnieju udział wzięło 17 uczniów. Naszą szkołę w tym konkursie reprezentowały trzy uczennice z klasy VII: Oliwia Kusińska, Hanna Rusin i Gabriela Wicińska. Z sukcesem na II miejscu konkurs zakończyła Hanna Rusin, ale wcześniej wzięła udział w wyrównanej dogrywce o pierwsze miejsce.
Uczniowie klasy I uczestniczą w cyklu wyjść pod hasłem „Odwiedziny u Przyrody”. W trakcie wyjść poznajemy najbliższą okolicę, obserwujemy zjawiska pogodowe, z bliska podpatrujemy zwierzęta i obserwujemy rośliny. Ponadto hartujemy organizm i podnosimy kondycję.
„Czy to jesień, czy to zima każdy pierwszak – formę trzyma. Każdy pierwszak zawsze gotów: biegać, skakać, maszerować, swą kondycję wyśrubować.” I to zawsze w miłych okolicznościach przyrody. Mamy to szczęście, że nasza szkoła znajduje się w pięknym otoczeniu przyrody. Z każdej strony do naszych okien zaglądają drzewa, błędem byłoby obserwować je tylko przez szybę. Każdego dnia zachęcają nas do wyjścia i do pooddychania naprawdę świeżym powietrzem. I my odpowiadamy na to zaproszenie wychodząc na spacery niezależnie od pogody, bo ta jest przecież zawsze, wystarczy włożyć odpowiedni strój.
Klasa II 24 marca miała okazję świętować Światowy Dzień Wody zorganizowany przez Polską Akcję Humanitarną. Celami akcji były: zrozumienie, że wszyscy ludzie potrzebują wody; uświadomienie sobie, że nie wszyscy na świecie mają zapewniony dostęp do wody; poznanie różnych sposobów pozyskiwania wody na świecie oraz poznanie podstawowych przyczyn i konsekwencji braku dostępu do wody.
Podczas lekcji uczniom została przedstawiona prezentacja ze zdjęciami z różnymi ujęciami wody. Następnie drugoklasiści wysłuchali filmików kobiet, które zostały dotknięte niedoborem wody w ich rejonach. To skłoniło uczniów do refleksji na temat zużycia wody i możliwych konsekwencji marnowania zasobów oraz zanieczyszczania ich. W grupach drugaki wykonali karty pracy m.in. sudoku wodne i ćwiczenie związane z wyprawą po wodę. Ostatnim zadaniem uczniów było zaprezentowanie znanym im sposobów pozyskiwania wody i porównania ich z tymi z Afryki. Dzięki temu powstała piękna galeria obrazów.
Dziękujemy PAH za możliwość wzięcia udziału w tej akcji.
Pierwszy Dzień Wiosny w naszej szkole był pełen radości, kreatywności i wspólnej zabawy! Dnia 21 marca 2025 roku świętowaliśmy nadejście nowej pory roku w wyjątkowy sposób, biorąc udział w wielu ciekawych inicjatywach przygotowanych przez Samorząd Uczniowski. Cała nasza społeczność szkolna zgromadziła się na sali gimnastycznej. Obchody rozpoczęliśmy od zagadek o tematyce wiosennej. Następnie rozpoczęły się konkurencje sportowe, zabawy integracyjne, np. przeciąganie liny, zabawy z chusta animacyjną, itp.
Na zakończenie w szkole pojawiła się Pani Wiosna z nagrodami. Działania w tym dniu zostały zaplanowane przez Samorząd Uczniowski, a nad przebiegiem całości czuwały Maja Sadowska oraz Kamila Wróblewska. Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i udział w obchodach! Wiosna w naszej szkole zaczęła się w najlepszy możliwy sposób – z uśmiechem, energią i kreatywnością.
Do zobaczenia za rok!
Dnia 17 marca w naszej szkole obchodzono dzień Świętego Patryka – patrona Irlandii. Jego życie oraz misja chrystianizacyjna w tym kraju stała się fundamentem obchodów. Legenda głosi, że używał trójlistnej koniczyny, aby wyjaśnić pojęcie Trójcy Świętej, co sprawiło, że koniczyna stała się symbolem tego święta. To doskonały czas na przybliżenie historii Irlandii oraz wprowadzenie uczniów w magiczny świat irlandzkiej kultury i tradycji. Święto to obchodzone jest od wielu lat, nie tylko w Irlandii, ale na całym świecie.
W naszej szkole zorganizowaliśmy szereg wydarzeń, które przybliżają uczniom irlandzką kulturę. Wszyscy pamiętaliśmy o zielonym stroju na ten dzień. W klasach odbyły się lekcje poświęcone Irlandii, jej tradycjom, kulturze oraz roli Świętego Patryka w historii tego kraju. Uczniowie dowiedzieli się także o legendach i mitach. W ramach zajęć lekcyjnych uczniowie mogli wykazać się swoją wiedzą na temat Irlandii i Świętego Patryka rozwiązując quizy i krzyżówki a młodsi uczestnicy mogli wziąć udział w warsztatach plastycznych wykonując czapkę oraz karła „Leprechaun”.
12 marca 2025 roku odbyło się ogłoszenie wyników szkolnego konkursu "Pocztówka z bezpiecznych ferii zimowych". Wśród zgłoszeń znalazły się prace uczniów klas 1, 2 i 3 – w sumie było ich 14. Każdy uczeń wykazał się starannością, kreatywnością, zaangażowaniem. Widać było włożoną pracę, a w niektórych dziełach można było zauważyć oryginalne materiały, jak zdjęcia.
W wyniku burzliwej dyskusji pedagogów wyłoniono 3 pierwsze miejsca oraz 3 wyróżnienia.
Natomiast wyróżnienia w konkursie otrzymali Julia Paterek z klasy 2, Julian Machaj z klasy 3 i Dominik Maksim z klasy 1.
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i zapraszamy wszystkich do udziału w pozostałych konkursach!
W drugim tygodniu marca od 10.03 do 14.03 druga klasa miała przyjemność realizować temat poświęcony zdrowiu. Podczas codziennych zajęć uczniowie dowiedzieli się, czym są choroby, w tym choroby przewlekłe, co to jest odporność oraz w jakich produktach można spotkać różne witaminy.
Podczas zajęć z edukacji społecznej uczniowie zostali zapoznani z tematem cukrzycy oraz tym jak pomagać osobie, która zmaga się ze wspomnianą chorobą. Pozwoliło to rozwinąć kompetencje miękkie, takie jak inteligencja emocjonalna, czy poczucie odpowiedzialności.
W trakcie zajęć przyrodniczych poznali sposoby na wzmacnianie odporności, wśród których wymienili nie tylko zdrowe odżywianie, ale także codzienne uprawianie sportu, ekspozycja na słońce czy radzenie sobie ze stresem. Uczniowie zostali również zapoznani z domowymi sposobami walki z infekcjami, czyli np. spożywanie kiszonek, soku z malin, czy rozgrzewających przypraw.
Uczniowie klas I, II i III wraz z wychowawczyniami w dniu 14 marca zgromadzili się w sali klasy pierwszej, aby wziąć udział w matematycznych wyzwaniach. Tego dnia obchodzony jest światowy Dzień Matematyki. Wydarzenie to zostało ustanowione oficjalnie przez UNESCO w 2019 roku i każdego roku zostaje mu nadany unikalny motyw przewodni. UNESCO wybrało datę 14 marca na Międzynarodowy Dzień Matematyki, gdyż tego samego dnia obchodzimy Dzień Liczby Pi, który wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych – gdzie datę 14 marca zapisuje się jako 3.14, czyli przybliżoną wartość liczby Pi ( stałą matematyczna używaną w wielu wzorach i twierdzeniach).
Poniżej znajdują się informacje i wnioski do pobrania dotyczące rekrytacji do oddziału przedszkolnego i klasy I w PSP im. Jana Pawła II w Woli Rzeczyckiej w roku szkolnym 2025/2026