1. Konkurs czytelniczo- polonistyczny „Kto czyta książki, żyje podwójnie…” dedykowany uczniom klas I-VIII pt. „Czytaj i wygrywaj”. Konkurs odbył się w dniu 27 kwietnia 2021r. w 2 kategoriach: klasy I-III, IV-VIII,
Zadaniem uczniów było zaprezentowanie przed komisją (logopeda, nauczyciel języka polskiego oraz bibliotekarz) wybranego tekstu literackiego. Jurorzy oceniali: poprawność czytania, modulację i intonację głosu, kulturę osobistą oraz dodatkowo przygotowane rekwizyty. Po podsumowaniu punktów wytypowano zwycięzcę, który otrzymał miano „Niezwykle czytający w szkole”.
Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie!
Zgodnie Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 29 kwietnia 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz Zarządzeniem Dyrektora Szkoły od 17 maja uczniowie klas IV-VIII wracają do szkoły w systemie hybrydowym to znaczy, że zajęcia w szkole ma nie więcej niż 50 proc. uczniów klas 4-8 oraz co najmniej 50 proc. – zdalnie.
Dyrektor Szkoły informuje, że zgodnie z decyzją Prezesa Rady Ministrów oraz Ministra Zdrowia wszyscy uczniowie klas 1-3 szkoły podstawowej od 4 maja 2021 r. (od wtorku) wracają do nauczania w trybie stacjonarnym w szkole, uczniowie klas 4-8 szkoły podstawowej od 17 maja 2021 r. (od poniedziałku) wracają do nauczania w trybie hybrydowym według ustalonego harmonogramu, zaś od dnia 31 maja 2021 r. (od poniedziałku) wszyscy uczniowie klas 1-8 szkoły podstawowej wracają do nauczania w trybie stacjonarnym w szkole.
Szanowni Rodzice,
od poniedziałku 26 kwietnia do 2 maja br. wprowadzone zostaje nauczanie w trybie hybrydowym.
Hybrydowy tryb nauczania zakłada naukę stacjonarną na przemian z nauką zdalną.
Na podstawie przedstawionego 22 kwietnia 2021 r. do publikacji ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI I NAUKI zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, dyrektor szkoły został zobowiązany zorganizować naukę stosując następujące zasady:
1 KWIETNIA ROZPOCZĄŁ SIĘ NARODOWY SPIS POWSZECHNY LUDNOŚCI I MIESZKAŃ 2021.
NSP 2021 jest obowiązkowy i dotyczy wszystkich Polaków mieszkających w Polsce, bądź czasowo przebywających za granicą oraz cudzoziemców, którzy mieszkają w naszym kraju na stałe lub czasowo. Odmowa udziału w spisie powszechnym wiąże się z możliwością nałożenia kary grzywny, co jest ujęte w art. 57 ustawy o statystyce publicznej. Podstawową metodą NSP 2021 jest spis internetowy, czyli samospis.
Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich ustanowiło UNESCO w 1995 roku. Wybrano dzień 23. kwietnia, ponieważ jest to wyjątkowa data w literaturze światowej – rocznica śmierci lub urodzin takich pisarzy jak: Miguel de Cervantes, William Shakespeare, Vladimir Nabokov. Od 2007 roku obchodzony jest także w Polsce. Z okazji Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich na całym świecie podejmowane są różne inicjatywy, które służą promocji czytelnictwa oraz ochrony praw autorskich i własności intelektualnej.
Cytując Wisławę Szymborską nie można nie zgodzić się, że czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła.
Pamiętamy
2 kwietnia 2005, godz. 21.37
" Gdy 16 lat temu św. Jan Paweł II odchodził do domu Ojca, na placu św. Piotra w Watykanie, w kościołach i kaplicach całego świata, na miejskich placach i przy przydrożnych krzyżach trwało wielkie modlitewne czuwanie milionów ludzkich serc..."
Zatrzymaj się, to przemijanie ma sens» «ma sens... ma sens... ma sens!»
Dziś pamiętamy o Janie Pawle II przywołując jego słowa zapisane w poemacie " Tryptyk rzymski".
https://www.youtube.com/watch?v=XnWu4rmOUyY Stanisław Sojka Strumień, Tryptyk Rzymski
https://www.youtube.com/watch?v=IKseNzOGOEA Strumień ( Rubik)
https://www.youtube.com/watch?v=Qp0IQ9Kopco 4:52 / 1:00:33 Teatr TV (film animowany) - Jan Paweł II "Tryptyk Rzymski" (2007)
Wielkanoc to najważniejsze święto w religii chrześcijańskiej. Świąteczny czas obfituje w wiele zwyczajów, wśród nich jest zanikający już niestety zwyczaj wysyłania kartek świątecznych do rodziny i znajomych. Coraz częściej tradycyjne świąteczne kartki zastępujmy wysłanym w pośpiechu sms-em lub elektroniczną kartką z gotowym tekstem. Kartki na Wielkanoc to miły zwyczaj, który warto pielęgnować i ucieszyć bliskie osoby własnoręcznie wykonanymi kartkami z napisanymi z głębi serca życzeniami. Na współczesnych kartkach wielkanocnych goszczą przede wszystkim pisanki, kurczaki, baranki i zajączki. Pojawiają się tez bazie, palmy i koszyczki czy wielkanocne baby. I te właśnie elementy znalazły się na świątecznych kartach wykonanych przez uczniów w ramach konkursu plastycznego „ Wielkanocne kartki”.
Tekst i fot.: K. Stelmach
Z okazji przypadającego 8 marca Dnia Kobiet Biblioteka Publiczna w Woli Rzeczyckiej zaprosiła uczniów do wzięcia udziału w konkursie plastycznym „ Laurka na Dzień Kobiet”. W konkursie wzięli udział uczniowie klas: III, IV, VI i VII. W wykonanych przez uczniów pracach dominowały kwiaty, serca oraz kolory czerwony i zielony. Nagrodzeni zostali: Ewa Świątek z klasy IV – I miejsce, II miejsce przypadło Igorowi Turkowi z klasy VI, a III – Kamili Wróblewskiej z kasy IV. Klasa III otrzymała wyróżnienie w kategorii: praca zespołowa. Wszyscy uczniowie wykonali laurki podczas zajęć plastycznych.
Tekst i fot.: K. Stelmach
Pełnych spokoju i radości
Świąt Wielkiej Nocy,
dobrego wypoczynku w rodzinnym gronie
oraz
optymizmu, energii i nadziei na lepszą przyszłość
życzy
dyrekcja, nauczyciele
i pracownicy PSP im. Jana Pawła II w Woli Rzeczyckiej
Podsumowanie akcji czytelniczej ”Ferie z książką” w III kategoriach wiekowych:
Kategoria I- klasy I-III- Baśnie Hansa Christiana Andersena
Kategoria II- klasy IV-VI- nowele H. Sienkiewicza „ Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela”, ” Bartek Zwycięzca”
Kategoria III- klasa VIII- „Pan Wołodyjowski”- Henryka Sienkiewicza
W projekcie czytelniczym mógł wziąć udział każdy uczeń klas I -VIII, indywidualnie lub w zespole, a zadania były tak ułożone, żeby pobudzać kreatywność i propagować czytelnictwo wśród uczniów.
Po upływie ustalonego terminu na przeczytanie książek odbyła się gra pt” Znajomość baśni Andersena” dla klas I-III oraz gra pt. „Z Sienkiewiczem za pan brat” dla klas IV-VIII, które składały się z 4 etapów. Do następnego etapu przechodzili uczniowie lub zespół, którzy zaliczyli zadania z poprzedniego etapu.